7-4-2024 Holterberg

Vandaag een fantastische NTFU rit gehad over de Holterberg. Met het prachtige weer was de 150 km goed te doen, mede dankzij de beide kopmannen op de foto. De tocht was goed uit gepeild, ook navigeren m.b.v. de gedownloade .gpx ging vlekkeloos. Zeker een aanrader voor volgende jaar om weer mee te gaan.

2-3-2024 Parc Sandur Koude Spierentocht:

Vandaag vanuit Veendam vertrokken naar Rolde. De tocht van 97 km ging van Rolde naar Emmen, en weer naar Rolde, daarna terug naar huis. Halverwege in Emmen kregen we kop snert aangeboden. ’s Morgens om 7:30 vertrokken en om 14:00 uur thuis, net op tijd om de Strade Bianchi te kijken. In totaal bijna 170 km gefietst. Ondanks een fris windje was het een fantastiche rit.

28-1-2024 WRTC snerttocht:

9-9-2023 WRTC clubweekend naar Nunspeet:

Zaterdagmorgen om 9:30 uur staan we, een groepje van 8 fietsers, bij het huis van Bert klaar voor de start. Hij heeft aangeboden om chauffeur te zijn op de service-bus, en rijdt eveneens de route naar Nunspeet. Op afgesproken plekken kunnen we even pauzeren en een versnapering uit de bestelbus nemen, die door Martin ter beschikking is gesteld.
Toen Harry de wegkapitein werd gevraagd of hij een extra buitenband mee genomen had, was het antwoord: 8. Genoeg dus.
Hij heeft een mooie route uit laten zetten. De heenreis zal gaan van Meeden via Appelscha, Frederiksoord, Giethoorn, Zwartsluis, Genemuiden, Kampen, Elburg naar Nunspeet. Totaal 159 km.
De eerste stop was in Appelscha, Bert had goed gevulde thermoskannen met koffie bij zich. Ook mocht een lekkere puddingbroodje naar binnen gewerkt worden.

In Freriksoord was een bloemencorso aan de gang, waardoor we van de route moesten afwijken. Gelukkig waren er meerdere fietsers die de navigatie ingesteld hadden en kon de route makkelijk vervolgd worden.

Bij Giethoorn aangekomen hadden we niet verwacht om over alle bruggetjes te moeten, dat was echter wel het geval. Toeristen waren er vandaag niet, niemand had last van ons. Behalve een inwoner die het niet leuk vond dat we een groepsfoto op zijn brug wilde maken en ons wegstuurde. Toch is het Eddy gelukt om een opname te maken.

Na Zwartsluis moesten we met de pond over naar Genemuiden. Tijd voor een tweede eetronde en wat vocht naar binnen te werken. Tevens konden de bidons weer gevuld worden. Met het prachtig weer was dat ook wel nodig. Mooie fietspaden brachten ons naar Nunspeet. We hadden een goed hotel. De fietsen mochten op de kamer overnachten.

Zondagmorgen 9:00 uur vertrekken we weer om via Zwolle, de Lichtmis, Tienderveen, Westerbork naar Meeden te gaan. Weer totaal 159 km.
Door het centrum van Zwolle per fiets was best een leuke ervaring. Bij de Lichtmis hebben we genoten van koffie met appeltaart en een visser die een karper in zijn bootje binnen haalde. Omdat het 30 graden was (zweten dus), was de rest van de tocht een pittige klus. Een ’s zomerse dag om nooit te vergeten, maar weer voldaan thuis gekomen.

11-6-2023 Rit naar Papenburg:

19-2-2023 ATB snerttocht door Westerwolde:

Snert bij Gasterij Natuurlijk in Smeerling.

10-9-2022 Clubweekend naar Ootmarsum:

Het vertrek was op zaterdagmorgen 10 september. We hebben ons verzameld in Meeden, waar ook reeds een bestelbus klaar stond. Hierin waren de tassen met inhoud verzameld die we nodig waren voor de hotelovernachting.

Na een groepsfoto van de 10 fietsers en de chauffeur in de nieuwe clubshirts te hebben gemaakt, zijn zouden we om 9:00 vertrekken naar Ootmarsum.  Echter iemand had nieuwe schoenen aan, waarvan de clicks niet op de pedalen bleek te passen. Na een snelle wisseling werden de trappers alsnog aan geslingerd.

Via Exloo hadden we,  na een kort ophoud wegens 2 lekke banden , onze 1e koffiestop in Noord-Sleen. Er was voor koffie en puddingbroodjes gezorgd. De 2e  stop was in het Duitse Uelsen. We mochten weer van de meegenomen proviand genieten, o.a. chocolade melk en stroopwafels.

De wegkapitein had een mooie navigatie rit voorbereid, via Tubbergen zijn we in ons hotel aangekomen. De Garmin stond op 152 km vanaf Meeden. Het avondeten bestond uit een lekkere 3-gangen menu. Na een heerlijk bedje was het de volgende dag weer tijd om tegen 8:00 uur aan het ontbijt te verschijnen.

Het weer was goed. Het was even zoeken om de juiste route naar Nordhorn te vinden, maar is uiteraard dankzij internet weer gelukt. Tijdens een stop bestond de keuze uit boerenjongens of Himbeere Torte. Nadat de energievoorraad weer was opgebouwd, vervolgende we onze route via Twist en Bargerveen naar Sellingen. Nog 1 keer bij tanken en door naar Meeden. Hier kwam de Garmin nu op 140 km tot stilstand.

Voldaan kunnen we spreken van een fantastisch clubweekend die voor herhaling vatbaar is.

Al wel de nieuwe shirts, maar nog geen nieuwe shorts.
Zondagmorgen voor vertrek.

7-8-2022: naar Westerbork

5-6-2022: naar Norg

Vandaag oosten wind, maar dit keer eerst voor de wind, en terug tegen. Via Annen naar Norg, en daar een koffiestop gehad. Op de terug weg had iemand vlakbij het vliegveld nog een lekke band, maar die werd vakkundig gewisseld. Vanaf Meeden een totale afstand van 88 km.